xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx.

28. dec. 2010

Midlake stod bag årets album


Med udsigt fra denne konservesdåses evige kredsløb om musikplaneten konstateres det, at årets album blev begået af Midlake. Tæt forfulgt af The Nationals High Violet og Arcade Fires The Suburbs blev det nemlig den håbløst umoderne folk-skive The Courage of Others, der strøg helt til tops på majortom.dk's liste over de bedste udenlandske albums.

Læs begrundelsen for nr. 1-2 her og nr. 3-4 her.

Top 10:
  1. Midlake / The Courage of Others
  2. The National / High Violet
  3. Arcade Fire / The Suburbs
  4. The Walkmen / Lisbon
  5. Neil Young / Le Noise
  6. Joanna Newsom / Have One On Me
  7. Eels / End Times
  8. John Grant / Queen of Denmark
  9. Deerhunter / Halcyon Digest
  10. Interpol / Interpol 


Oprindeligt pegede jeg på fem boblere, men efterhånden som jeg arbejde med listen, dukkede flere aspiranter frem. Ikke noget, der ændrer på ovenstående Top 10, men følgende 10 bør nævnes som værdige contenders – de kommer her i uprioriteret rækkefølge:

Boblerne: 
  • Band of Horses / Infinite Arms
  • Beach House / Teen Dream
  • Robert Plant / Band of Joy
  • Isobel Campbell and Mark Lanegan / Hawk 
  • Grinderman / Grinderman 2
  • Blonde Redhead / Penny Sparkle
  • Dead Weather / Sea of Cowards
  • Bonnie ‘Prince’ Billy & The Cairo Gang / The Wonder Show of The World
  • Johnny Cash / American VI – Ain’t No Grave  
  • Drive-By Truckers / The Big To-Do



Læs alle indlæg om årets albums 2010

4 kommentarer:

Erik sagde ...

Acts of Man er et fantastisk nummer! :)

Mads Bille sagde ...

To andre stålende album fra 2010
Port O'brien - Threadbare
Spoon - Transference

Mads Bille sagde ...

strålende...tastaturet er ikke min ven....

Tommy Heisz sagde ...

@Mads: Dem vil jeg høre. Jeg elsker Port O'Brien og var til en fantastisk koncert på Loppen med dem i begyndelsen af sidste år. Men jeg fik aldrig hørt det album.