xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx.

26. dec. 2012

2012: Årets 14 bedste albums

Jeg har brugt de seneste par uger på at gøre status over musikåret, der gik. Inden jeg gik i gang, tænkte jeg, at det havde været et år, hvor jeg ikke fik hørt meget nyt. I lange perioder gik jeg i selvsving over gamle sager i stedet for at opsøge nye. Men...da jeg så fik lavet en liste over alle albums fra 2012, der havde betydet noget for mig, viste den sig at være overraskende lang. Vi nærmer os 50 stykker.

En del af de gode (jeg har endda helt sikkert glemt nogen), har jeg nævnt i de forrige indlæg. Men dem, der for alvor har rykket og gjort en forskel hos mig, kommer her. Det er en ukommenteret liste, og rækkefølgen er vilkårlig. I modsætning til tidligere år har jeg valgt at blande pærer og bananer, danske og udenlandske udgivelser, og det er en af årsagerne til, at jeg har svært ved at liste dem i rækkefølge.

Så her kommer de. Som en hurtig, let inspiration til folk, der måtte have en musiksmag, der ligger i nærheden af min. Med ønsket om et godt nytår: Årets 14 bedste udgivelser i min optik.

Thåström / Beväpna Dig Med Vingar
Father John Misty / Fear Fun
Bill Fay / Life Is People
The Raveonettes / Observator
Patti Smith / Banga
Barna Howard / Barna Howard
Grizzly Bear / Shields
Beachwood Sparks / The Tarnished Gold
The Walkmen / Heaven
Vessel / Enlettered Species
Sun River / Sun River
Woods / Bend Beyond
First Aid Kit / The Lion’s Roar
Soulsavers / The Light The Dead See



Ingen kommentarer: